Major to uniwersalny traktor rolniczy wyróżniający się doskonałym stosunkiem ceny do prezentowanej mocy. Został stworzony do działania wraz z maszynami rolniczymi, jak również jako środek transportu. Traktor Major to pojazd przeznaczony do małych i rodzinnych gospodarstw rolnych, doskonale sprawdzając się także w przypadku drobnych prac wykonywanych na obszarze leśnym, a także prac komunalnych. Traktor Major to traktor na lata – niezawodny, o dużej mocy i prosty w obsłudze.
Siła: Traktory Major zaprojektowano tak, aby optymalnie dobrać moc silnika do masy pojazdu. Pozwala to w pełni wykorzystać moc traktora.
Wytrzymałość: W traktorach Major najważniejsza jest prostota i znakomicie przemyślana koncepcja ciągnika. Tylko w ten sposób możemy zapewnić niezawodność, łatwą obsługę i szybki serwis.
Efektywność: Dzięki prostej konstrukcji traktory Major są łatwe w serwisowaniu i wykazują umiarkowane zużycie płynów eksploatacyjnych. W dłuższej perspektywie każdy użytkownik doceni również przystępną cenę części zamiennych.
tel. (42) 719 42 07
tel. kom. 881-404-717
tel. kom. 730-599-833
tel. kom. 788-650-694
MODEL | MAJOR CL | MAJOR HS | |
---|---|---|---|
Moc silnika (KM) | 75,2 | = | 75,2 |
Skrzynia przekładniowa | 4° mechaniczna z 3 zakresami | ⇗ | 4° mechaniczna z 3 zakresami i 2 stopniowym wzmacniaczem |
Rewers | mechaniczny | ⇗ | elektrohydrauliczny (PowerShuttle) |
Ilość biegów | 12/12 | ⇗ | 24/12 |
Maksymalna prędkość (km/h) | 30 | ⇗ | 40 |
Minimalna prędkość (km/h) | 1,5 | ⇘ | 0,5 |
Max udżwig TUZ (kN) | 24 | ⇗ | 33 |
Technicznie dozwolona maks. masa całkowita (kg) | 4 300 | ⇗ | 5 100 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 80 | ⇗ | 120 |
Końcówki zewnętrzne (szybkozłącza) | 4+1 | ⇗ | 6+1 |
MODEL | UNITS | MAJOR CL 80 | MAJOR HS 80 |
---|---|---|---|
SILNIK | |||
Typ silnika | – | Deutz TCD 2.9 L4 | |
Norma emisji | – | Stage IIIB / Tier 4i | |
Rodzaj silnika | – | wysokoprężny, czterosuwowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, CommonRail, z turbodoładowaniem, filtr DOC | |
Moc (2000/25/EC) | kW HP |
55,3 75,2 |
|
Obroty znamionowe | 1/min | 2 200 | |
Liczba cylindrów / zaworów | – | 4 / 8 | |
Doładowanie | – | turbosprężarka | |
Pojemność | cm3 | 2 925 | |
Średnica/skok | mm | 92 / 110 | |
Maks. moment obrotowy | Nm | 300 | |
Przewyższenie momentu obrotowego | % | 25 | |
SKRZYNIA PRZEKŁADNIOWA | |||
Typ | – | 4 stopnie w 3 zakresach | 4 stopnie z 2˚ wzmacniaczem w 3 zakresach |
Ilość biegów (do przodu/do tyłu) | – | 12/12 | 24/12 |
Zmiana biegów | – | w pełni zsynchronizowana | |
Rewers | – | sterowany mechanicznie (synchronizowany) | hydrauliczny, pod obciążeniem (Power Shuttle) |
Wzmacniacz momentu | – | – | 2 stopniowy PowerShift |
Maks. prędkość (km/h) | km/h | 30 | 40 |
WAŁ ODBIORU MOCY | |||
Typ tylnego WOM | – | zależny / niezależny | |
Obroty tylnego WOM | 1/min | 540/1 000 lub 540/540E | 540/1,000 |
Włączanie WOM | – | mechaniczne | elektrohydrauliczne |
Typ końcówki WOM OPT | – | 6 rowków CW / 6 rowków CCW | |
Obroty przedniego WOM OPT | 1/min | 1 000 | |
Moc maks. przedniego WOM OPT | kW | maks. 35 kW | |
HYDRAULIKA | |||
Typ | – | mechaniczna regulacja | |
Wydajność pompy głównej | l/min | 50 | |
Wydajność pompy układu sterującego | – | 22 | |
Sterowanie hydrauliką | – | mechaniczne | |
Końcówki zewnętrzne (szybkozłącza) | – | 4+1 lub 2+1 | 4+1 lub 6+1 |
TRZYPUNKTOWE UKŁADY ZAWIESZENIA | |||
Tříbodový závěs | – | Kategoria II | |
Tylny TUZ – siła podnoszenia w dolnej pozycji cięgieł | kN | 24 | 33 |
Tylny TUZ – siła podnoszenia w całym zakresie | kN | 23 | 30 |
Przedni TUZ – maks. siła podnoszenia OPT | kN | 13 | |
KABINA | |||
Dach z oknem dachowym | – | standard/ochronny dach FOPS OPT | |
Siedzenie operatora | – | mechanicznie amortyzowane z pasem bezpieczeństwa | komfortowe, amortyzowane obrotowe siedzenie z pasem bezpieczeństwa |
Siedzenie pasażera | – | – | standard (z pasem bezpieczeństwa) |
Ogrzewanie | – | standard | |
Klimatyzacja | – | na życzenie | |
Instalacja radiowa / radio | – | standard / opcja | |
Kolumna kierownicy | – | regulowana | regulowana i wysuwana |
Lampa ostrzegawcza | – | na życzenie | |
PODWOZIE | |||
Układ napędowy | – | 4WD | |
Układ kierowniczy | – | hydrostatyczny | |
Hamulce | – | wspomagane hydraulicznie z dołączanym napędem przedniej osi | |
Hamulec przyczepy OPT | – | pneumatyczne 2+1 przewodowe | |
Pojemność zbiornika paliwa | l | 80 | 120 |
Przednie błotniki | – | stałe OPT | skrętne |
POZOSTAŁE PARAMETRY | |||
Masa własna* | kg | 2 960 – 3 685 | 3 350 – 3 500 |
Technicznie dozwolona maks. masa całkowita (kg) | kg | 4 300 | 5 100 |
Maks. obciążnik przedni OPT | kg | 266 | |
Maks. obciążnik tylnych kół OPT | kg | 256 | |
Maks. długość | mm | 3 505–4 511 | 3 636–4 580 |
Maks. szerokość | mm | 1 941–2 241 | 1 939–2 241 |
Maks. wysokość | mm | 2 560–2 586 | 2 525–2 556 |
Rozstaw | mm | 2 210 | 2 200 |
Kombinacje kół przednich i tylnych | – | spawane: 280/85 R24 (11,2 R24) X 420/85 (16,9) R 30 spawane: 360/70 R20 (12,4 R20) X 420/70 R 30 skręcane: 280/85-24 (11,2-24) X 420/85 (16,9)-30 skręcane: 280/85 R24 (11,2 R24) X 420/85 (16,9) R 30 |
spawane: 280/85 R24 (11,2 R24) X 420/85 (16,9) R 30 spawane: 360/70 R20 (12,4 R20) X 420/70 R 30 skręcane: 280/85 R24 (11,2 R24) X 420/85 (16,9) R 30 |
OPT opcja,
*bez obciążnika przedniego i tylnego